Seminaristé z chemie měli během lednové středy skvělou možnost zažít laboratorní cvičení v univerzitní chemické laboratoři. Nešlo ale o žádnou prohlídku a poslouchání, jak věci fungují. Každý z žáků dostal své zadání, musel zkonstruovat aparaturu, vytvořit produkt, který dále čistil a analyzoval. Žáci si tak mohli vyzkoušet stejné laboratorní cvičení, které na univerzitě plní druháci vysokoškolského studia. Během laborování se žáci seznámili s technologiemi a pomůckami, které na gymnáziu nemáme, což opět zvýšilo větší podíl praxe ve výuce. Nic z toho by ale nebylo možné, kdyby se celé dopoledne seminaristům nevěnovali pozorní a milí zaměstnanci Technologické fakulty Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. I když před návštěvou panovaly obavy, zda náročné postupy dokážou všichni gymnazisté zvládnout, tak s pomocí pozitivně naladěných zaměstnanců mohl každý odcházet s pocitem, že splnil úkol a „prošel“. Propojení teorie s praxí je součástí projektu OP VVV v rámci Šablon pro střední školy a je zřejmé, že tyto investice mají opravdu velký smysl. Patrik Kočí