Součástí gymnaziálního vzdělávání jsou setkání s odborníky z praxe a akademiky. Během října se proto pro žáky seminářů leadershipu a marketingu konaly odborně zaměřené workshopy, které připravila Obchodně podnikatelská fakulta Slezské univerzity. Jeden z workshopů se zaměřil na rozvíjení kreativity. Náplň akce si kladla za cíl probudit u žáků jejich představivost, naučit je kombinovat a propojovat zdánlivě nesouvisející oblasti. Po rozehřívacích logických hrách se žáci zaměřili na řešení problémových úkolů - změna strategie prodeje výrobku, růst hodnoty nabízené služby. Druhý workshop přinesl rozvoj prezentačních dovedností. Seminaristé si v praxi vyzkoušeli některé z teoretických modelů komunikace, zopakovali si pravidla tvorby prezentace a vyzkoušeli si svou pohotovost a připravenost při komunikačních hrách. Každý workshop končil zpětnou vazbou a ta byla velmi pozitivní. Z komentářů uveďme alespoň několik: "Moc se mi workshop líbil, chtěl bych tak pracovat i v jiných předmětech, můžete se, pane učiteli, aspoň inspirovat. Normálně mám problém komunikovat, ale tady to bylo příjemné a sedla jsem si se spolužáky. Tento workshop mi příjemně nastartoval den. Určitě si odnáším nové postřehy a zkušenosti do praxe." Děkujeme realizátorům nejen za jejich nadšení a čas, ale také za dárky Slezské univerzity, které si žáci po workshopech odnesli.
Patrik Kočí, učitel seminářů